cookies-varning

fredag 8 oktober 2010

Zombies och en gnutta hopp.

Hej hopp!

Jag fick svar från Mongoose, de skickar tydligen böcker och figurer i separata paket. Kanske blir billigare så. Av någon anledning kom figurerna före böckerna, de blev väl slängda i olika högar på postsorteringsterminalen i England. Jo, det har hänt mig förut. Det verkar som att postflyget från Storbritannien går natten mellan söndag och måndag eller natten mellan onsdag och torsdag, eftersom mina paket brukar dyka upp på måndag-tisdag eller torsdag-fredag. Jag har aldrig fått ett paket från England på en onsdag. Dock fick jag inget brev med böcker från Mongoose idag, så det är fullt möjligt att min brevbärare tappat det under bilen igen.

Anyway så har jag målat lite i väntan, något ska man väl göra när man är hemma med sjukt barn.


Jag började med att grunda zombierna med vitt, jag vill inte att de blir så matta som mina WW2-figurer, utan att färgerna ska "poppa" mer. Jag torrborstade vitt för att få lite skuggning på köpet. Som synes framträder detaljerna bättre nu, som inte är så pjåkiga ändå.


Här har jag börjat få färg på några av dem. Tänkte göra tre med mer fräsch hudfärg, de är de nyligen zombifierade. De andra tre ska få mer sjuka och ruttna hudtoner. Figuren till vänster skulle ursprungligen ha en vit rock, typ läkarrock eller labbrock, men när jag målade den tyckte jag det såg bättre ut med en trench. Figgen är i stort sett klar, jag ska highlighta blodet lite mer bara, och fundera på om byxorna behöver ljusas upp lite. De andra två behöver highlights och mer detaljer. Snubben till höger ska få ett kamo-mönster på byxorna också för att föreställa någon stackars soldat (eller survivalist) som blivit biten. Sen måste jag bestämma mig hur jag ska göra baserna förstås.

Apropå spel har jag börjat kika lite på All Things Zombie från Two Hour Wargames. Någon som vet något om de reglerna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Wayland games

Wayland Games